Számlabiztosítás és kártya biztosítás

Mi a számlabiztosítás?

A számlabiztosítás és a kártya biztosítás alapvetően a számla és a kártya tulajdonosainak adatait, és pénzét védi meg az illetéktelen harmadik féltől, akik illetéktelenül adatokhoz és pénzhez szeretnének jutni.

Megéri e számlabiztosítást kötni?

Egyre több bank Magyarországon támaszkodik az online banki szolgáltatásokra. Ennek nyilvánvalóan sok előnye van, mivel az ügyfelek otthonról kényelmesen el tudják látni pénzüket. Az online banki szolgáltatások sajnos sajnálatos módon növelik a pénzügyi veszteség kockázatát is. Az idegenek különböző módokon juthatnak hozzá az online banki szolgáltatásokhoz, így pénzt vonhatnak saját számlájukból. Az ilyen online támadások évek óta folyamatosan nőnek, ami jelentős kárt okoz az ügyfeleknek. De nem csak az online banki tevékenységet erősen befolyásolja a harmadik felek visszaélése. Továbbá az ellopott hitelkártyával vagy ec kártyával való visszaélés szintén nagy kárt okoz a számlatulajdonosoknak. Míg a múltban az ügyfelek bankszámlájáról visszaélést vártak a bankjuktól, 2009 vége óta más volt. Az EU fizetési szolgáltatási irányelvének hatályba lépésével a számlatulajdonosok jelentősen nagyobb mértékben vesznek részt a számla visszaélésében. Még akkor is, ha a számlatulajdonos nem hibás a számla visszaéléséért, az ügyfeleknek legalább 150 euróért felelősnek kell lenniük. Még az egyszerű gondatlanság miatt az ügyfelek legalább 150 eurót fizetnek a kárért. A súlyos gondatlanság vagy akár csak súlyos gondatlanság esetén a számlatulajdonosok korlátlanok – nem kap kárt a bankjától. Az ügyfelek biztosíthatják a lehetséges számlák visszaélését. Ehhez tartozik egy számlabiztosítás.

Számla Biztosítás – Számlavédelem

Számos mód van arra, hogy az idegenek hozzáférjenek a számlához, és felhatalmazás nélkül visszavonják a pénzt. Ezért a számlabiztosítás biztosítékot nyújt a következő kockázatokkal szemben:

  • Visszaélés készpénzfelvétel esetén
  • Számlázás az online banki szolgáltatások révén
  • Hitelkártyák és bankkártyák visszaélése
  • Hitelkártyaszátok visszaélése például vásárlás az interneten
  • Számlázás a telefonos banki szolgáltatásokban, e-mail banki szolgáltatások
  • A közvetlen beszedések, átutalások és a beváltás visszaélésszerű felhasználása

Ha a számlavezetést kiváltó biztosított a fent említett kockázatok miatt pénzügyi veszteséget szenved, akkor a biztosító visszakapja a felmerült károkat legfeljebb évi 50 000 euróra. Tehát ha egy harmadik fél indokolatlanul visszavonja a pénzt ellopott bankkártyával (mielőtt blokkolható lenne), a számlabiztosítás helyettesíti a jogosulatlan visszavont összeget.

Világszerte elismert biztosítás

A legtöbb nagy bank számla külön biztosításával valószínű, hogy a biztosítás érvényessége kiterjed az egész világra. Fontos szempont, hogy a pénztárcák lopásai olyan helyeken történnek, amelyeket a turisták látogatnak. Tehát, ha egy üdülési utazás során egy számlázás történik, akkor csak 50.000 euróig terjedő biztosítási fedezet van. A közvetlen biztosítás 7 napon belül garantálja a biztosítottnak a kár megtérítését. Ezek a 7 nap érvényben vannak, amint a kért és szükséges dokumentumok a biztosító rendelkezésére állnak. Ha a visszatérítés nem történik meg 7 napon belül, a biztosítás 50 eurós kicsi kártérítési támogatást biztosít.

Biztosított bankkártyák, hitelkártyák és számlák

A biztosított személy eldöntheti, hogy a számlavezetést egységes tarifaként vagy családi díjként kívánja-e levonni. Míg az egységes díjszabás csak a biztosítottat védi, a családpolitika magában foglalja a házastársat vagy az élettársakat is. A biztosítási kötvénytulajdonos gyermekei a biztosítási szerződés családi tervében is biztosítottak, mindaddig, amíg a biztosított egy háztartásában él.